تبلیغات
Hamed Game - تاریخچه شرکت سونی

Hamed Game

*** هر چیزی درباره ی بازی ***

 

تاریخچه شرکت سونی

 

نوشته شده توسط:حامد ثابت قدمان

تاریخچه شرکت سونی

در یكی از فروشگاه های آتش گرفته توكیو در ماه مه 1946، یعنی درست بعد از جنگ جهانی دوم، آقای Masaru Ibuka همراه با آقای Akio Morita شركت Tokyo Tsushin Kogyo (شركت مهندسی ارتباطات دور توكیو) با هدف اولیه توسعه محصولات و تكنولوژی جهت كمك به ساختار مجدد اقتصاد ژاپن بنا نهادند. این دو با اشتیاق هر چه تمامتر، مكمل یكدیگر در ابداع و بازاریابی محصولاتی منحصر بفرد شده و شركتی را تشكیل دادند كه امروزه با بیش از 60 میلیارد دلار درآمد، در شمار عمده ترین شركتهای جهان محسوب می شود.
در سال 1950، آقایان Ibuka و Morita اولین وسیله سخت افزاری سونی یعنی یك پخش و ضبط نوار را بنام ضبط G-Type تولید كردند. آنچنان تقاضا برای اقلام مختلف بالا بود كه اولین نوارها از جنس كاغذ با لوازم مغناطیسی با دست رنگ شده توسط اولین مهندسین ساخته شد.
آقای Ibuka یك انسان عمل گرا با تصورات بالا بود كه می توانست پیش بینی كند چه نوع محصولات و تكنولوژی هائی در زندگی روزمره مردم كاربرد بهتری خواهد داشت. او با ایجاد روحیه الهام بخشی خاص به مهندسین خود از نقطه نظر ابداع و ابتكار، آنها را به طرفی سوق داد كه پیوسته به فراتر از انتظارات خود بیاندیشید.آقای Ibuka همچنین با بوجود آوردن محیط هیجان انگیز كاری و تاكید بر روی فرهنگ باز فكری به كاركنان، موجبات بیشتری را برای پیشرفت كارها فراهم آورد. او در خاطرات خود مربوط به بوجود آمدن شركت نوشته كه آرزو دارد شركتی تاسیس كند كه كلیه كاركنان آن از كار خود احساس رضایت وشادی داشته و ایده آلش این است كه یك محیط كاری خلاق و دینامیك با فضای تفریحی كاری داشته باشد.
آقای Akio Morita هم یك بازاریاب واقعی ممتاز و درجه یك بود كه در جا انداختن نام سونی بعنوان یك نام جهانی تاثیر بسزائی داشت. در حقیقت قصد و نیت او این بود كه نهایتا مارك سونی را به ثبت برساند، زیرا زمانی كه تقاضا برای ساخت 000/100 عدد رادیو از Bulova دریافت كرد، بخاطر اینكه آنها می خواستند رادیوها را با نام Bulova ثبت كنند، او شدیدا مخالفت كرد و این تقاضا را رد نمود. پاسخ او به Bulova این بود : ((من به شما قول می دهم كه 50 سال بعد از این نام شركت ما هم بهمان اندازه كه نام شركت شما امروز مشهور است، معروف و مشهور خواهد بود . . . )) امروز باید گفت كه این صحبت آنروز آقای Morita از نظر پیشگوئی پیامبر گونه بود.
در یكی از فروشگاه های آتش گرفته توكیو در ماه مه 1946، یعنی درست بعد از جنگ جهانی دوم، آقای Masaru Ibuka همراه با آقای Akio Morita شركت Tokyo Tsushin Kogyo (شركت مهندسی ارتباطات دور توكیو) با هدف اولیه توسعه محصولات و تكنولوژی جهت كمك به ساختار مجدد اقتصاد ژاپن بنا نهادند. این دو با اشتیاق هر چه تمامتر، مكمل یكدیگر در ابداع و بازاریابی محصولاتی منحصر بفرد شده و شركتی را تشكیل دادند كه امروزه با بیش از 60 میلیارد دلار درآمد، در شمار عمده ترین شركتهای جهان محسوب می شود.
در سال 1950، آقایان Ibuka و Morita اولین وسیله سخت افزاری سونی یعنی یك پخش و ضبط نوار را بنام ضبط G-Type تولید كردند. آنچنان تقاضا برای اقلام مختلف بالا بود كه اولین نوارها از جنس كاغذ با لوازم مغناطیسی با دست رنگ شده توسط اولین مهندسین ساخته شد.
آقای Ibuka یك انسان عمل گرا با تصورات بالا بود كه می توانست پیش بینی كند چه نوع محصولات و تكنولوژی هائی در زندگی روزمره مردم كاربرد بهتری خواهد داشت. او با ایجاد روحیه الهام بخشی خاص به مهندسین خود از نقطه نظر ابداع و ابتكار، آنها را به طرفی سوق داد كه پیوسته به فراتر از انتظارات خود بیاندیشید.آقای Ibuka همچنین با بوجود آوردن محیط هیجان انگیز كاری و تاكید بر روی فرهنگ باز فكری به كاركنان، موجبات بیشتری را برای پیشرفت كارها فراهم آورد. او در خاطرات خود مربوط به بوجود آمدن شركت نوشته كه آرزو دارد شركتی تاسیس كند كه كلیه كاركنان آن از كار خود احساس رضایت وشادی داشته و ایده آلش این است كه یك محیط كاری خلاق و دینامیك با فضای تفریحی كاری داشته باشد.
آقای Akio Morita هم یك بازاریاب واقعی ممتاز و درجه یك بود كه در جا انداختن نام سونی بعنوان یك نام جهانی تاثیر بسزائی داشت. در حقیقت قصد و نیت او این بود كه نهایتا مارك سونی را به ثبت برساند، زیرا زمانی كه تقاضا برای ساخت 000/100 عدد رادیو از Bulova دریافت كرد، بخاطر اینكه آنها می خواستند رادیوها را با نام Bulova ثبت كنند، او شدیدا مخالفت كرد و این تقاضا را رد نمود. پاسخ او به Bulova این بود : ((من به شما قول می دهم كه 50 سال بعد از این نام شركت ما هم بهمان اندازه كه نام شركت شما امروز مشهور است، معروف و مشهور خواهد بود . . . )) امروز باید گفت كه این صحبت آنروز آقای Morita از نظر پیشگوئی پیامبر گونه بود.
در سال 1953، شركت جواز حق تولید ترانزیستور را از شركت Western Electric كسب كرد. آقای Ibuka از مهندسین خود مصرا خواست تا روشهای تولید را با هدف خلق و تولید یك محصول مصرفی بنام رادیو ترانزیستوری ژاپن بنام TR-55 به بازار معرفی و عرضه شد. اما در سال 1957، سونی با تولید و عرضه اولین رادیو ترانزیستوری جیبی در جهان یك موقعیت رهبری ویژه را در بازار برای شركت كسب نمود.
در ژانویه 1958، نام این شركت به SONY Corporation یا شركت سونی تغییر یافت. اصولا نام ((سونی)) از تركیب دو كلمه بوجود آمده است : یكی كلمه ((Sonus)) بزبان لاتین كه در حقیقت ریشه اصلی كلماتی چون ((Sound)) (صدا) و ((Sonic)) (صوتی) را تشكیل می دهد و دیگری كلمه ((Sonny)) به معنی پسر كوچك است. این كلمات بدان جهت انتخاب شدند تا نشان دهند كه سونی متشكل از یك گروه مردان جوانی است كه برای خلاقیت های نامحدود پیوسته دارای انرژی و شور و شوق وافری می باشند.
یكی دیگر از محصولاتی كه توسط اولین ایده های بنیان گذاران شركت تولید شد، پلوپز برقی بود، اما بعد از سال 1955 كه اولین رادیو ترانزیستور جهان توسط شركت عرضه شد و توفیقی قابل ملاحظه كسب كرد، محصولات توسعه یافته و متحول دیگری هم بتدریج عرضه گردید كه ذیلا از آنها نام برده می شود :
  • تلویزیون رنگی تری نیترون (196
  • واكمن شخصی استریو (1979)
  • دستگاه كوچك پخش دیسك (1982)
  • دوربین بتاكم (BetaCam) برای پخش های تلویزیونی (1982)
  • فلاپی دیسك (1983)
  • دوربین هندی كم (1985)
  • مینی دیسك (1992)
  • پلی استیشن (1994)
  • DVD (1997)
  • مموری استیك (199
  • AIBO (1999)
  • پلی استیشن 2 (2000)
  • و CLIF سونی بعنوان سازمان دهنده تفریحات شخصی (2000)

سونی امروز و سونی فردا


هزاره جدید از راه رسیده و برای سونی جای بسی خوشی و شادمانی است. امروزه رویكرد اصلی سونی كه همان شعار ((انجام دادن كاری كه دیگران انجام نمی دهند)) میباشد، كاملا بصورت تولید محصولاتی فوق العاده عالی تحقق یافته است.
امروز سونی از طریق فروش محصولات ابتكاری و ابداعی و نیز توسط استراتژی همگرائی خود باعث تداوم رشد صنعتی گردیده است. برای مثال میتوان از محصولات زیر نام برد :

  • كامپیوترهای لپ تاپ VAIO با فرم و عملكرد عالی
  • دوربین های دیجیتالی كه عكس روی فلاپی دیسك می گیرند
  • CD-R یا مموری استیك
  • یك وسیله دستی كه اجازه ذخیره كردن و مشاهده عكسها را همراه با عكهای متحرك می دهد
  • ضبط های مینی دیسك با یك LINK كامپیوتر شخصی PC برای تلفیق و تركیب كیفیت های عالی صوتی دیجیتال با موسیقی ها
  • تعویض كننده های چند دیسك DVD/CD برای پخش صدا و تصویر
  • ضبط های شبكه ای دیجیتال كه با استفاده از یك درایو هارد دیسك عملكردهای مكث و عقب و جلو بردن سریع برنامه های تلویزیونی را انجام می دهد و تلویزیونهای با صفحه مسطح و اسكن بالا كه با بكارگیری تكنولوژی مدار DRC (خلق كیفیت واقعی دیجیتالی)، كیفیت تصاویر آن تقریبا نزدیك به كیفیت تصاویر تلویزیونی HDTV می باشد.
سونی در حال حاضر عمده ترین تولید كننده محصولات صوتی – تصویری، بازیها، ارتباطات و تولیدات تكنولوژی اطلاعات (IT) ، برای مصرف كنندگان شخصی و هم چنین بازارهای مصرفی حرفه ای دنیاست. اینك سونی با موسیقی، تصاویر، تفریحات كامپیوتری و انجام امور تجاری Online، بطور ویژه از نظر موقیت جزو پیشتازترین شركت های تفریحاتی جهان بشمار میرود.از نظر فعالیت عملیاتی، سونی در 70 كشور جهان فعال بوده و دارای 1080 شركت تابعه می باشد. همچنین تعداد كاركنان سونی 700/189 نفر است و فروش سالانه ثبت شده آن در سال مالی منتهی به 31 ماه مارس 2000 بیش از 63 میلیارد دلار بوده است.
در قرن بیست و یكم، سونی همچنان سعی در حفظ و بقاء ظرافت ها و اعتبار خود در كلیه زمینه های كاری نموده و در عین حال بمنظور روح بخشیدن بیشتر به زندگی آنانی كه در اطرافش زندگی می كنند، برای افزودن به ارزشهای تولیدی خود و غنای هر چه بیشتر آن كوشا خواهد بود.در آینده باید منتظر تركیب دیگری از تفریحات، فیلم ها، دنیای كامپیوتری جدید، بازیها و موسیقی های سونی بود. سونی با برخورداری از پندار، تكنولوژی و محتوای ظرافت سازیهای پیشرفته قادر است تغییر جهت و روش تفریحی مصرف كنندگان را آنچنان تغییر دهد كه هیچ شركت دیگری را یارای مقابله و رقابت با آن نباشد.

سونی در خاور میانه و آفریقا
شرکت سونی گلف
شركت سونی گلف، یكی از شعبات سونی بین المللی در سنگاپور، در تاریخ 25 ژانویه 1989 بمنظور اهمیت نقش خود در توسعه و پیشرفت بازارهای بالقوه در خاورمیانه و آفریقا تاسیس گردید.
بعد از توفیقات بدست آمده توسط این شعبه سونی، شركت سونی گلف FZE یك شركت تابعه سونی است كه تمام مالكیت آن متعلق به شركت سونی ژاپن است. شركت سونی گلف FZE با دارا بودن انبار و سایر تسهیلات شركتی در منطقه و بندر آزاد جبل علی ، كه یكی از موفق ترین مناطق بندر آزاد در جهان بشمار می رود، واقع گردیده است.
قرار گرفتن در منطقه بندر آزاد جبل علی این امكان را به شركت سونی گلف FZE میدهد تا از منافع و مزایای چندی مانند مالكیت صد در صد، عدم پرداخت مالیات برای مدت 50 سال، عدم محدودیت گردش پولی و دریافت پشتیبانی ها و حمایت های قابل ملاحظه مقامات بندری دوبی بهره مند گردد.
سونی اولین شركتی است مه در منطقه آزاد جبل علی استقرار یافت، كه البته بعد از موفقیت آن شركتهای تولید كننده دیگری هم در آنجا تاسیس گردید و استقرار یافتند و امروز سونی افتخار دارد كه یكی از 3000 شركت مستقر در منطقه آزاد جبل علی است.
در ابتدا بنای شركت سونی در منطقه جبل علی شامل 1500 متر مربع انبار و 170 متر مربع برای استفاده دفتر بود. بتدریج انباری با چنین مساحت جوابگوی نیازهای روز افزون و ماهانه نگردیده و در عرض مدت شش ماهه دومفروش شركت به دو برابر حد معمول روز رسید. با توجه و شناخت واقعی از افزایش تقاضا برای محصولات سونی در منطقه، سونی بتدریج مساحت انبار منطقه ای خود را تا به امروز به 27000 متر مربع افزایش داده است كه بنوبه خود یكی از بزرگترین تسهیلات سونی در جهان می باشد.
روش کسب وکار
سونی گلف FZE یك شركتصد در صد وابسته به سونی است كه تحت عنوان دفتر مركزی سونی در منطقه خاورمیانه وآفریقا عمل می كند.فعالیت تجاری این شركت شامل فروش محصولات مصرفی الكترونیكی،كامپیوترهای لپ تاپVAIO، تجهیزات و لوازمجانبی كامپیوتر ، رسانه های اطلاعاتی ، رسانه های ضبط و انرژی (باطریها) ، لوازمالكترونیكی متحرك ( ضبط های اتومبیل ) و تجهیزات مربوط به سرگرمی های كامپیوتری (پلی استیشن) در بیش از 40 كشور در منطقه می باشد.
شركت سونی گلف FZE ، جدا از برنامه عملیات ذخیره سازی انبار در منطقه آزاد تجاری جبل علی در دوبی، فعالیت های گوناگون حمایتی دیگری همچون فروش، بازاریابی، تبلیغات و ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان و مصرف كنندگان محصولات سونی را با همكاری شركای تجاری، شعبات و دفاتر نمایندگی متعدد خود انجام می دهد. شبكه ای از دفاتر نمایندگی سونی در ایران، عربستان سعودی، پاكستان، لبنان، كنیا و همچنین یك شعبه سونی در مراكش همراه با تعداد زیادی از مراكز خدماتی دیگر، حضور سونی در بازارهای منطقه را بیش از پیش عینیت بخشیده و تقویت می كند.


Masaru Tamagawa مدیر شركت سونی گلف
 
"باور ما در سونی این است كه برای افزایش رشد فعالیتهای تجاری، ما باید بهر صورت ممكن یك ارتباط ریشه ای عمیق با بازارهای محلی داشته باشیم. ما باید با در نظر گرفتن میزان تغییر انتظارات مصرف كنندگان محلی، ارتباط خود را مطابق با تقاضاهای آنان افزایش دهیم. ما لزوما این كار را برای افزایش میزان تقاضا انجام داده تا بدین طریق مصرف كنندگان هم از پتانسیل بالای محصولات سونی آگاهی یابند "
آقای Tamagawa سیاست افزایش رشد فروش را مبتنی بر سه اصل قرار داده است : گسترش ارتباطات محلی، تمركز روی اصل رقابت برای دستیابی به سهم بیشتری از بازار و ایجاد تقاضای هر چه بیشتر برای محصولات دیجیتالی .
آقای Tamagawa كه دانشی عمیق و گسترده در خصوص بازارهای منطقه ای دارد، فارغ التحصیل اقتصاد صنعتی از دانشگاه CHOU در توكیو است. او از بخش گروه بازاریابی بین الملل سونی و همچنین دپارتمان بازاریابی در توكیو، از سال 1992 تا 1995 بعنوان رئیس بخش بازاریابی و فروش به دفتر سونی در تایلند رفت و طی سالهای اقامت او در تایلند، رشد فروش سونی در آنجا به دو برابر افزایش یافت. وی سپس در سال 1995 بعنوان رئیس كل فروش و بازاریابی به دفتر سونی در پاناما منتقل شد و طی سالهای بحرانی واحد پول كشور مكزیك، او مدیریت بازارهای آمریكای لاتین را بعهده گرفت.او در سال 1998 به توكیو بازگشت و سپس مقام رئیس كل فروش و بازاریابی دفتر سونی گلف FZE در دوبی را احراز نمود.قابل توجه آنكه وی در این سمت هم توانستمیزان فروش محصولات سونی را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهد.
آقای Tamagawa متاهل و دارای 3 فرزند است. او عاشق بازی گلف بوده و هنگام فراغت هم با پسر خود بیس بال بازی می كند.
او عاشق مطالعه است و علاوه بر خواندن كتابهای مربوط به استراتژی تجاری، نوولهای پلیسی و كتابهای مربوط به فرهنگ های جهان را نیز مطالعه می كند. او همچنین عاشق حیوانات است و اوقات فراغت خود را باسگ كوچولوی شكاری خود صرف می كند.
منبعhttp://nicnotebook.com



 


ساعت فلش
تصویر روزگالری عکس
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
کد جست و جوی گوگل

جاوا اسكریپت

كد ماوس