تبلیغات
Hamed Game - دوزخ دانته

Hamed Game

*** هر چیزی درباره ی بازی ***

 

دوزخ دانته

 

نوشته شده توسط:حامد ثابت قدمان

این بازی، برداشتی نو و جدید از کتاب حماسی Dante Aligieri، یعنی کمدی‌الهی می‌باشد. البته این بدین معنی نیست که این بازی مانند یک دانشکده ادبیات است، بلکه یک ماجراجویی اکشن با جوی تیره است که شما را به اعماق جهنم می‌برد. شما باید در 9 طبقه از این جهنم با غرایز و شهوات انسانی مبارزه کنید که این 9 طبقه شامل برزخ، هوس، شکم‌پرستی، حرص، خشم، کفر، خشونت، دروغ و خیانت می‌شود.

میلیون ها روح نفرین شده،کودکانی که به جای دو دست تیغ دارند و شاعری سرسخت با داسی غول پیکر؛به جهنم EA خوش آمدید.

این بازی، برداشتی نو و جدید از کتاب حماسی Dante Aligieri، یعنی کمدی‌الهی می‌باشد. البته این بدین معنی نیست که این بازی مانند یک دانشکده ادبیات است، بلکه یک ماجراجویی اکشن با جوی تیره است که شما را به اعماق جهنم می‌برد. شما باید در 9 طبقه از این جهنم با غرایز و شهوات انسانی مبارزه کنید که این 9 طبقه شامل برزخ، هوس، شکم‌پرستی، حرص، خشم، کفر، خشونت، دروغ و خیانت می‌شود.

میلیون ها روح نفرین شده،کودکانی که به جای دو دست تیغ دارند و شاعری سرسخت با داسی غول پیکر؛به جهنم EA خوش آمدید.
عد از شکافته شدن دماغه ی کشتی و از کار افتادن آن در حال عبور از یکی از رودخانه های اصلی جهنم،خودتان را به باریکه ای میان دو ستون کوه مانند لرزان می رسانید و دوان دوان از پلی که پشت سرتان فرو می ریزد عبور می کنید.در به معنای واقعی کلمه آخرین لحظه ی عمرتان،نا امیدانه جهشی به سمت رهایی از خطر بر می دارید؛با تمام توانتان دیواری را محکم می گیرید و سپس به سمت کف زمین سقوط می کنید تا حتی برای یک لحظه هم که شده بیارامید.آرامشی که دوامی ندارد و با هر مقدار نفسی که در ریه هایتان باقی مانده به تلاشتان ادامه می دهید.در حالیکه در سیاهچاله ی جهنمی دیگری به دام افتاده اید دری را با لگد در هم می شکنید،سلاحتان را آماده می کنید و آماده ی نبرد با دشمنتان می شوید.در حالیکه از کوره ای آتشین تنها چند قدم فاصله دارید او پدیدار می شود:کودکی هیولامانند با تیغهای بلند و خمیده درست در جایی که دستان او می بایست بودند.بدتر اینکه او تنها نیست؛در مدتی کوتاه این طفل جهنمی تنها و رعب انگیز با هیولایی دیگر و دیگر…چندین هیولا… همراه می شود.سلاحتان را در چنگ گرفته و برای نبرد آماده می شوید.
و این تنها اولین طبقه ی جهنم است.

در نقش Dante Alighieri،قهرمان بازی آینده ی EA که اقتباسی از شاهکار ادبی Dante’s Inferno(دوزخ دانته_یکی از 3 بخش کمدی الهی دانته) است به جستجو در اولین طبقه جهنم به علاوه ی 8 طبقه ی دیگر خواهید پرداخت که هرکدام از این طبقات به طور فزاینده و پیش رونده ای شما را در بینش وحشت آور و مخوف قرون وسطایی از جهنم و بخش های زشت طبیعت انسان غوطه ور می سازد.در طی کنفرانس خبری EA در 24 فوریه،سازندگان و تهیه کنندگان Dante’s Inferno قسمتی ساخته شده و قابل بازی را از این بازی به نمایش گذاشتند و درباره ی پروسه ی اقتباس از این شعر حماسی(* توضیح از خودم: دوزخ دانته اولین بخش کمدی الهی دانته است.کمدی الهی مشتمل بر 3 بخش است که به ترتیب عبارتند از: “Inferno:دوزخ” ، “Purgatorio:برزخ” و “Paradiso:بهشت” *) برای یک بازی ویدئویی صحبت کردند.

تولید کننده های بازی می گویند که از بسیاری از جهات بخش اعظمی از کارهای مربوط به اقتباس داستان برای بازی به پایان رسیده است.دوزخ دانته اساساٌ درباره ی گذر از میان 9 قلمروی جهنم است که به صورت اول شخص توسط خود دانته روایت شده که در آن دانته به وسیله ی شاعری به نام ویرجیل همراهی می شود.چنانچه شعر ترسناک دانته را خوانده باشید بر شما روشن است که زمینه و اسکلت داستان آن برای یک بازی ویدئویی کاملاٌ مناسب است:قهرمانی تک و تنها که راهش را از میان 9 مرحله ی معین در منطقه ای هولناک که توسط موجوداتی شرور و شیطانی احاطه شده است هموار می کند و تمامی اینها با زبان غنی و مهیج دانته به تصویر کشیده می شود.حتی به نبرد با boss(غول آخر)ها نیز در کتاب توجه بسیاری شده است؛چه کسی بهتر از خود Lucifer(* توضیح از خودم: نام شیطان در “کمدی الهی” دانته و “Paradise Lost” جان میلتون_در کمدی الهی دانته،شیطان در قسمت مرکزی و یخ زده ی طبقه ی نهم جهنم به دام افتاده است *) به عنوان boss انتهایی یک بازی وجود دارد؟!

با این حال یک منبع فوق العاده به صورت اتوماتیک وار به سرگرمی ترجمه نخواهد شد و به همین علت گروه EA Redwood Shores دست به کار شده اند.این استودیو همان استودیویی است که سال گذشته بازی Dead Space را که به شدت مورد توجه منتقدین قرار گرفت منتشر کرد اما تولید کننده های بازی گفته اند که اگرچه شباهتی بین این دو بازی وجود دارد اما تیمی که بر روی این بازی کار می کند دقیقاٌ همان گروهی نیست که بر روی Dead Space کار می کرد.تیم EA Redwood Shores در تلاش است که یک اکشن سوم شخص را در قلب دوزخ دانته به جذاب ترین شکل ممکن بسازد و اگرچه بازی هنوز حداقل یک سال تا انتشار فاصله دارد اما به نظر می رسد که آنها به خوبی کار بر روی بازی را آغاز کرده اند.

مرحله ای که در دمو به نمایش گذاشته شد معرفی توانایی های دانته در بازی به هنگام عبور از اولین طبقه ی جهنم که Limbo نام دارد بود.در داستان بازی مرحله ای قبل از Limbo وجود دارد که tutorial بازیست و به توضیح علت تهاجم دانته به جهنم می پردازد؛او در جستجوی معشوقه ی خود Beatrice است.به علاوه tutorial بازی توضیح می دهد که دانته چگونه سلاح انتخابیش را به دست می آورد: یک داس غول پیکر.در واقع این داس Death است؛در tutorial،شما دانته را در نبرد علیه Death هدایت می کنید،عاقبت شکستش می دهید و سلاحش را برای خودتان برمی دارید.

همان طور که انتظار دارید این داس به دانته(که به طور قابل ملاحظه ای فربه تر و سرسخت تر از خود شاعر و فیلسوف قرون وسطایی ایتالیایی است) توانایی های فوق العاده ای می دهد.برد طویل این سلاح سبب می شود که دشمنان ریز جثه تر دچار مشکل شوند و به دلیل سیستم کمبوی پیچیده ای که حملات سبک و سنگین و توانایی پریدن در هوا را ترکیب می کند دانته،در جریان سفرش به 9 قلمروی جهنم به یک ماشین کشتار تک نفره تبدیل می شود!در دموی نمایش داده شده در کنفرانس خبری EA مشاهده کردیم که تولید کنندگان بازی کمبوهای midair موفقی را نمایش می دهند که نهایتاٌ شیاطین کریه منظر را تا حد بازیچگانی برای داس دانته پایین می آورد.

داس تنها راه مبارزه ی دانته نیست.افزون بر جادوهایی که می توانید با دکمه ی R1 کنترلر اجرا کنید دانته دارای یک صلیب مقدس است که به وسیله ی آن می تواند جریانی از انرژی پاک و روشن را به سمت دشمنان رها کند.او همچنین می تواند سوار دیوهای عظیم الجثه شده و آنها را رام کند که این موضوع در قسمت بعدی دمو به نمایش درآمد.دانته در حالیکه در قسمت عقب کشتی Charon از رودخانه ی Archeron عبور می کرد(اقتباسی از قایقرانی که ارواح را از میان رودخانه عبور می داد و وارد جهنم می کرد) با هیولایی غول پیکر مواجه می شود که به وسیله ی سوارکاری هدایت می شد.بعد از نابود کردن باقی دشمنان پیاده،دانته از پشت هیولا بالا می رود و در یک نمایش QuickTime که در آن باید کلیدهایی که به ترتیبی که روی صفحه ی نمایش ظاهر می شوند فشار دهید شروع به ضربه زدن به سوارکار می کند.بعد از کشتن سوارکار،هیولا مال شماست و می توانید با هدایت کردن و استفاده از قابلیت های این هیولا از قبیل ضربه زدن به دشمنان،نفس آتشین و یا گاز گرفتن و کندن سر آنها دشمنان بیشتری را از سر راه بردارید.

هر چه بازی جلوتر می رود با مخوف تر شدن دشمنان،توانایی های دانته تا آخرین حد مورد آزمایش قرار می گیرد.ما در طبقه ی Limbo سایه های اسکلتی،دیوهای غول پیکر با شاخ های غول آسا و شمشیرهای بزرگ تر،موجودات درنده خو و بال دار شبیه مرغ و کودکان تیغ دار فوق الذکر را مشاهده کردیم.بر طبق آنچه تهیه کنندگان بازی به ما گفته اند این کودکان کوچک و مخوف،حداقل چند منبع الهام در تاریخ مذهبی دارند به خصوص این باور که حتی کودکان نیز در صورت اینکه غسل تعمید داده نشده باشند به Limbo منتقل می شوند.البته این را صادقانه بگوییم که ما تاکنون با نظریه ای مبنی بر اینکه کودکان مذکور در حالیکه تیغ هایی جای دستانشان را گرفته دوباره متولد می شوند بر نخورده ایم اما این برای یک بازی موثر خواهد بود.

در پس همه ی این دیو کشی ها و ماجراجویی ها،روایت Dante’s Inferno مشتمل بر نوعی زیربنای اخلاقی است که به شدت در مکانیسم “بخشش/مجازات” بازی مشاهده می شود.در فواصل معین،دانته با ارواحی مواجه می شود که عاجزانه از او می خواهند که آنها را از این نکبت جهنمی نجات دهند.به عنوان دانته می توانید تصمیم بگیرید که آنها را تنبیه یا مجازات کنید.هرکدام از این انتخاب ها منجر به یک رویداد QuickTime می شود که چنانچه از پس آن برآیید و مقاومت به خرج دهید ارزی به شما تعلق می گیرد که با آن می توانید سلاح ها و قابلیت های دانته را ارتقا دهید.بر حسب آنچه که تهیه کنندگان بازی به ما گفته اند انتخاب “بخشش” یک روح به یک مینی گیم سخت تر منجر می شود و جایزه بهتری نیز خواهد داشت.در واقع این قسمت بر این اساس است که انجام کار درست اغلب سخت تر است اما منجر به جوایز بزرگتری نیز خواهد شد.

اگرچه بازی ای که ما بازی کردیم در مراحل اولیه بود اما نمای گرافیکی جهنم از همان ابتدا تأثیرگزار است.به عنوان مثال در پس زمینه های طبقه ی Limbo،هزاران روح محکوم به فنا مشاهده می شوند که به سمت پرتگاه هایی که به عنوان مجازات آنها تعیین شده کشانده می شوند.این واقعاٌ هولناک است و با در نظر گرفتن اینکه این تنها اولین طبقه ی جهنم است می توان شرط بست که با پیشروی شما همه چیز بدتر خواهد شد.اگرچه اغلب انیمیشن ها هیجان انگیز بودند اما در مجموع گرافیک بازی ابتداییست.اغلب افکت های محیطی ناقص اند.البته تهیه کنندگان،کلیپی از یکی از مراحل با افکت های محیطی ماهرانه تر علی الخصوص افکت های باد و آتش را به نمایش گذاشتند که در افزایش جو نفرین شده و حماسی بازی تأثیر بسیاری داشت.

در این مراحل ابتدایی ساخت،Dante’s Inferno اهداف بسیاری برای محقق شدن دارد: منبع الهامی قوی،زمینه ای خارق العاده و هولناک و قهرمانی که بازی کردن در نقشش هم سرگرم کننده و هم ترغیب کننده است.چالش اصلی؟ به طور خلاصه اینکه Dante’s Inferno به اکشن سوم شخص دیگری که از God of War کپی برداری کرده است تبدیل نشود.ما هنوز انتظار طولانی ای را تا فرو رفتن در اعماق دوزخ پیش رو داریم(به گفته ی تهیه کنندگان بیش از یک سال) و در ماه های آتی نگاه ویژه ای به روند پیشرفت Dante’s Inferno خواهیم داشت.





 


ساعت فلش
تصویر روزگالری عکس
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
کد جست و جوی گوگل

جاوا اسكریپت

كد ماوس